close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

גרירת רכבים- מה צריך לדעת?

מערכת שורשיט אלול, תשעה03/09/2015

כאשר אדם חוזר אל הרכב שלו ומגלה שאינו נמצא, עליו לנסות לאתר פקח מטעם הרשות המקומית...

תגיות:

כל עיר בישראל כיום מסדרת מקונות חנייה עבור רכבים של תושבים או עבור מי שמגיע לביקור מחוץ לעיר. יחד עם זאת, תמיד ישנם נהגים שלא חונים על פי החוק ועל פי השילוט המקומי המחייב ואז נוקטת הרשות המקומית בהליכים נגדם. בשנים האחרונות ההליך הראשון שננקט הוא הצמדת הודעת קנס לחלון הרכב ובו הודעה שבגין החנייה האסורה יש לשלם קנס תוך פרק זמן מסוים. לעיתים רחוקות נוקטות הרשויות המקומיות בפעולות חריפות יותר, ובכללן גרירת רכבים אל מגרש מכוניות עירוני או נטוש באזור הרשות. את התופעה של גרירת רכבים אנו רואים פחות ופחות בשנים האחרונות,

אך ישנן נסיבות בהן עדיין פעולה זו יוצאת אל הפועל. העיר תל אביב נחשבת לעיר שבה תופעה זו נצפית באופן תדיר ואפילו יומיומי, ולכן תמיד כדאי לחנות היכן שמותר על פי החוק.

מתי מתבצעת גרירת רכב?
בכל עיר ורשות מקומית ישנם כמה סימונים המלמדים את המבקרים והתושבים מהם חוקי החנייה המוכרים בכל רחוב או אזור. כאשר אדם מסוים מתעקש לחנות נגד החוק, עליו לדעת שסימון המדרכה בצבעי אדום לבן יגרור יותר סיכוי של גרירת רכבים מפני שסימון זה בדרך כלל קשור למשטרה ולא לרשות המקומית. כאשר ישנו סימון אדום לבן על המדרכה, ניתן להסיק מכך שהחנייה אסורה בתכלית האיסור ואיסור זה הוחלט על ידי המשטרה. שאר הסימונים קשורים לרשות המקומית והיא זו שתחליט האם בגין חנייה בניגוד לשילוט תתבצע גרירת רכבים החונים באופן אסור או שיסתפקו במתן הודעת קנס כאמור. אנשים רבים לעיתים חושבים שלא תמיד ישנה אכיפה על אזורים של חניות מוגבלות ולוקחים את הסיכון שהרכב ייגרר. כדאי לדעת שכיום גם דמי החנייה אינם גבוהים וחבל להסתכן בגרירת הרכב.

מה עושים כאשר נתקלים בתופעה של גרירת רכבים?
כאשר אדם חוזר אל הרכב שלו ומגלה שאינו נמצא, עליו לנסות לאתר פקח מטעם הרשות המקומית על מנת לשאול אותו לפשר הדבר. אם אכן התרחשה גרירת רכבים באותו האזור יש לשאול לאן נגררים כלי הרכב ולהגיע לשם. חשוב מאד לדעת מראש שישנו קנס שיש לשלם על גרירת רכבים עצמה, בנוסף לקנס עבור החנייה שהתבצעה בניגוד לחוק. לאחר מתן תשלומים אלו ישוחרר הרכב ויוחזר לרשות הבעלים שלו. מכאן קל מאד להבין שכדאי לחנות כחוק.

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה